Tanie OC - bądź na czasie z ofertami
2015-03-24 14:58:11 / Fr, fot.David Hunt, licencja public domainRynek ubezpieczeń bardzo szybko się zmienia. Bez przerwy pojawiają się nowe oferty, promocje, ciekawe zniżki, pakiety polis itd. Warto, gdy zbliża się termin końcowy polisy OC rozejrzeć się, jakie propozycje mają inni ubezpieczyciele i wybrać tanie OC.
Na rynku bez przerwy pojawiają się jakieś nowości, zwłaszcza na rynku ubezpieczeniowym, który bardzo prężnie rozwija się w Polsce. Dlatego warto trzymać rękę na pulsie i znać nowości ofertowe i promocje.
Ubezpieczenie OC w Polsce
Polisa OC w Polsce jest obowiązkowa, o czym zapis znajduje się w ustawie (Dz. U. Z 2003 r. Nr 124, poz. 1152 z późn. zm.). Na tej podstawie każdy posiadacz pojazdu mechanicznego w Polsce, bez względu na to, czy użytkuje pojazd czy nie, musi posiadać ważne ubezpieczenie OC. Z drugiej strony zapis ten gwarantuje kierowcom ten sam zakres ubezpieczenia we wszystkich towarzystwach ubezpieczeniowych. Znaczy to tyle, że nie ma sensu płacić więcej na OC. Najlepiej jest wybrać tanie OC, bo sumy gwarancyjne i tak są niezmienne i każdy ubezpieczyciel musi wypłacić jednakowe ubezpieczenie.
Porównuj oferty i wybierz tanie OC
Warto porównywać oferty, bo dzięki temu mamy pewność, że nie przepłacimy i wybierzemy tanie OC. Dobrym rozwiązaniem jest kalkulator OC, który znajduje się na stronach towarzystw ubezpieczeniowych. Po wpisaniu w odpowiednie pola prawdziwych danych, w kilka chwil wyliczy dokładną składkę OC, uwzględni również zniżki kierowcy.
Promocje, pakiety...
Oprócz dokładnego wyliczenia składki powinniśmy także mieć oko na dodatkowe oferty i promocje. Czasami bowiem bardziej opłaca się kupić tanie OC w pakiecie z AC, NNW lub Assistance. Konkretne składniki polis są dużo tańsze i ich jednostkowa cena jest atrakcyjna. Innym typem promocji są gratisy dodawane do zakupu polisy OC, np. Zielona Karta.
Popularnością cieszy się również internetowy kanał sprzedaży - pozwala na ogromną oszczędność czasu, poza tym niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe bonifikują swoich klientów, którzy otrzymują dodatkowe zniżki, nawet do 7% (w Link4).