Uk艂ady hamulcowe koncernu Volkswagen
1970-01-01 01:00:00 / FrVolkswagen jest z jednym z najpopularniejszych producent贸w na starym kontynencie, produkuj膮c chocia偶by kultowego Golfa. Z uwagi na wielko艣膰 koncernu, wiele rozwi膮za艅 technicznych - w tym uk艂ady hamulcowe - trafiaj膮 do kilku modeli jednocze艣nie. Spotkamy je nie tylko w VW, ale r贸wnie偶 w Audi, Skodach i Seatach. W przypadku niewielkich modeli Volkswagen stosuje zestawy hamulcowe niemieckich producent贸w - oko艂o 80% modeli dostaje p艂ywaj膮ce zaciski ATE, Girling i TRW. Nie dotyczy to crossover贸w i wybranych wersji topowego Phaetona - tutaj stosowano wydajne uk艂ady Brembo.
Volkswagen jest z jednym z najpopularniejszych producent贸w na starym kontynencie, produkuj膮c chocia偶by kultowego Golfa. Z uwagi na wielko艣膰 koncernu, wiele rozwi膮za艅 technicznych - w tym uk艂ady hamulcowe - trafiaj膮 do kilku modeli jednocze艣nie. Spotkamy je nie tylko w VW, ale r贸wnie偶 w Audi, Skodach i Seatach. W przypadku niewielkich modeli Volkswagen stosuje zestawy hamulcowe niemieckich producent贸w - oko艂o 80% modeli dostaje p艂ywaj膮ce zaciski ATE, Girling i TRW. Nie dotyczy to crossover贸w i wybranych wersji topowego Phaetona - tutaj stosowano wydajne uk艂ady Brembo.
Rozw贸j uk艂ad贸w hamulcowych Volkswagena naj艂atwiej obserwowa膰 na przyk艂adzie kompaktowego Golfa. Pierwsza generacja wyposa偶ona by艂a w niewentylowane tarcze przy przedniej osi i b臋bny z ty艂u. Tak偶e GTi dysponowa艂o takim zestawem. Z kolei druga ods艂ona otrzyma艂a zmodernizowany uk艂ad hamulcowy z wentylowanymi tarczami z przodu - od Golfa III wszystkie GTi dostawa艂y zupe艂nie inne ni偶 wersje cywilne hamulce, pocz膮tkowo o 艣rednicy 280 mm.
Dalej in偶ynierowie Volkswagena tworzyli uk艂ady hamulcowe kt贸re montowane by艂y nie tylko w Golfach - instalowano je tak偶e w Passatach, Jettach i Scirocco. Unifikacja pozwala na du偶e oszcz臋dno艣ci koszt贸w produkcji oraz bardzo u艂atwia serwis auta. W ten spos贸b u偶ytkownicy dostaj膮 ogromn膮 baz臋 cz臋艣ci zamiennych do wyboru (wi臋cej tu - http://brakestock.pl/vw.golf.tarcze-hamulcowe/ )
Odmiany GTI i inne mocniejsze warianty nadal wyposa偶ane by艂y w wydajne systemy hamulcowe. Dla przyk艂adu wspomnimy o Golfie R z zaciskami FNR-G i tarczami 345 mm - montowane by艂y tak偶e w Seacie Leonie Cupra, Audi S3 razem z zaciskami fiksowanymi Brembo.
Natomiast w cywilnych pojazdach Volkswagen stosowa艂 zacisk FN-3 razem z tarczami 288 i 312 mm. P艂ywaj膮ce zaciski po raz pierwszy u偶yto w Golfie V - trafi艂y tak偶e do Audio A3, Seata Leona, VW Passata i Skody Octavii. Podobna wersja hamulc贸w montowa艂a si臋 do VW Passat, Passat Alltrack i CC.
Niezale偶ny rozdzia艂 stanowi膮 SUV-y - Touareg. SUV klasy premium skonstruowany na p艂ycie pod艂ogowej Porsche Cayenne i Audi Q7. W jego przypadku wykorzystano wydajne zestawy hamulcowe Brembo - z wyj膮tkiem wersji wysokopr臋偶nych (uk艂ady ATE FN-44). Zaciski hamulcowe maj膮 4-6 t艂oczk贸w z przodu i 2-4 z ty艂u. Klocki hamulcowe wykonano z organicznych materia艂贸w, nadaj膮 si臋 idealnie do spokojnej jazdy. Dla bardziej wymagaj膮cych polecamy ceramiczne produkty.