Zalety ogrzewania postojowego

2019-04-02 14:40:15 / Fr
Zalety ogrzewania postojowego

Ogrzewanie postojowe jest systemem coraz ch臋tniej wykorzystywanym przez kierowc贸w. Mimo bowiem wysokiego kosztu samego monta偶u oraz zakupu, urz膮dzenie to ma wiele zalet.

Wsiadaj膮c do ciep艂ego pojazdu

Samo ogrzewanie postojowe jest bardzo proste tak w konstrukcji, jak te偶 w dzia艂aniu. Funkcjonuje bez silnika i dzia艂a niezale偶nie od jego pracy. Oznacza to, 偶e mo偶emy ogrza膰 samoch贸d bez konieczno艣ci wykorzystywania akumulatora. Ca艂o艣膰 zasilana jest paliwem pochodz膮cym ze zbiornika auta, a sercem uk艂adu jest niedu偶y i wydajny agregat. Ten podgrzewa oraz uruchamia obieg p艂ynu ch艂odniczego, kt贸ry nast臋pnie poprzez wentylacje nagrzewa powietrze w samochodzie. Zaleta tego rozwi膮zania jest oczywista. Kiedy nie mamy mo偶liwo艣ci gara偶owania pojazdu, to cz臋sto zmaga膰 si臋 musimy z dyskomfortem zwi膮zanym ze wsiadaniem do wyzi臋bionego samochodu z oszronionymi szybami. Jazda takim pojazdem jest nie tylko ma艂o komfortowa, ale te偶 przede wszystkim niebezpieczna. Jak szybko wyzi臋bia si臋 samoch贸d doskonale wiedz膮 taks贸wkarze czy kierowcy samochod贸w ci臋偶arowych. Nawet kilkuminutowy post贸j mo偶e oznacza膰 radykalny spadek temperatury w kabinie.

Zdalnie i szybko

Olbrzymi膮 zalet膮 ogrzewania postojowego jest mo偶liwo艣膰 uruchomienia go zdalnie. Urz膮dzenie pozwala nie tylko uruchomi膰 system, ale r贸wnie偶 go zaprogramowa膰. Co wi臋cej, telefon r贸wnie偶 mo偶e sta膰 si臋 centrum zarz膮dzania. Jeste艣my w stanie z dowolnej lokalizacji w艂膮czy膰 lub wy艂膮czy膰 ca艂y system i zaplanowa膰 system jego pracy. Co wi臋cej, mo偶emy zaprogramowa膰 urz膮dzenie tak, aby samoczynnie w艂膮czy艂o si臋 o odpowiedniej godzinie. W praktyce nie musimy pami臋ta膰 o tej czynno艣ci, wystarczy tylko w odpowiedniej aplikacji zaznaczy膰, o kt贸rej godzinie wychodzimy do pracy. Sam czas nagrzewania jest stosunkowo kr贸tki i ca艂o艣膰 nie trwa d艂u偶ej ni偶 dwadzie艣cia minut. Po tym czasie szyby s膮 odmro偶one a sam silnik ogrzany. Dzi臋ki temu du偶o bardziej komfortowo mo偶emy rozpocz膮膰 jazd臋. Co wi臋cej, sam system jest przyjazny dla 艣rodowiska. Wst臋pne ogrzanie powoduje bowiem, 偶e emisja szkodliwych spalin zostaje zmniejszona nawet o pi臋膰dziesi膮t procent. W przypadku silnik贸w benzynowych emisja w臋glowodor贸w oraz tlenk贸w azotu jest mniejsza dwadzie艣cia jeden procent, a w przypadku tlenk贸w w臋gla nawet o czterdzie艣ci cztery procent. Je艣li chodzi o silnik Diesla emisja w臋glowodor贸w i tlenku azotu jest mniejsza o pi臋膰 procent, a tlenk贸w w臋gla nawet o trzydzie艣ci procent.

Cho膰 sam system jest nap臋dzany paliwem, to jego zu偶ycie jest bardzo niewielkie. Dodatkowo paliwo zaoszcz臋dzone na skutek uruchamiania wst臋pnie rozgrzanego silnika kompensuje prawie ca艂kowicie wi臋ksze zu偶ycie w fazie ogrzewania. Ogrzewanie postojowe przy silniku benzynowym przy za艂o偶eniu, 偶e samo ogrzewanie b臋dzie dzia艂a膰 przez dwadzie艣cia minut, oznacza zu偶ycia paliwa na poziomie osiemdziesi臋ciu groszy. Jeszcze ni偶szy jest ten koszt, je艣li chodzi o silnik Diesla. Tutaj ca艂o艣膰 ogrzewania postojowego b臋dzie nas kosztowa膰 jedynie pi臋膰dziesi膮t groszy. W skali miesi膮ca musimy si臋 zatem liczy膰 z wydatkiem pi臋tnastu z艂otych.